Ceh prijevoznika izabrao novog predsjednika

Na održanoj sjednici Ceha prijevoznika 5.11.2018. godine izabran je novi predsjednik Ceha (zbog ostavke prijašnjeg). Za predsjednika je izabran dosadapšnji zamjenik Marino Mahić, koji obavlja djelatnost pomorskog prijevoza putnika, a za zamjenika predsjednika Vedran Rojnić, koji obavlja prijevoz tereta. U Izvršni odbor izabran je dodatni član Mario Brać (povremeni prijevoz putnika – kombi), tako da su u Izvršnom odboru zastupljene sve vrste prijevoza.

Na sjednici su prisutni članovi iznijeli niz pitanja vezano za provedbu novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koje bi trebalo razriješiti sa nadležnim Ministarstvom ali i prijedloga za aktivnost Ceha u 2019. i do kraja 2018. godine. Problematika je uglavnom vezana za organizaciju iskrcaja i ukrcaja putnika na lokalnoj razini te problem nejednakog tretmana prijevoznika kod inspekcijskih pregleda.

Prisutni su upoznati i sa prijedlogom izmjena Zakona o trošarinama kojima se predviđa vraćanje dijela trošarine u cijeni goriva prijevoznicima koji obavljaju prijevoz tereta kamionima većim od 7,5 tona, a u javnoj raspravi komore i prijevoznici tražili su da se na isti način uključe barem i autobusni prijevoz.

Održana radionica o EU potporama za ribare

 U ponedjeljak, 22.10.2018. u Udruženju obrtnika Pula održana je besplatna informativna radionica za ribare na kojoj su prezentirana tri aktualna natječaja za potpore iz EU fondova, i to:

Mjera IV.3 Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture“

Mjera I.8. »Zaštita zdravlja i sigurnost«

Mjera I.20. »Energetska učinkovitost i ublažavanje klimatskih promjena«

Prisutni su se ukratko upoznali s mogućnostima, uvjetima i načinima prijave i pripreme dokumentacije na aktualnim natječajima.

Predavanje je održao vlasnik konzultantskog obrta Blue Sky iz Pule, Zoran Stančić, dipl. oec., konzultant s iskustvom izrade projekata u ribarstvu.

 

 

Održana izborna Skupština Udruženja

Izbori za članove tijela Udruženja obrtnika Pula u novom mandatnom razdoblju 2018.-2022. okončani su 20.09.2018. kad je održana 1. izborna Skupština Udruženja.

Predstavnici u Skupštini izabrani su na sjednicama cehova, te su na Skupštini imenovani: Terlević Dalibor, Pap Vitomir, Špigić Dino, Močinić Sanja, Malić Žarko, Draguzet Mladen, Deskar Zlatko, Celija Svjetlana, Černjul Dušan, Vitasović Andi, Jurman Gracijano, Cerovac-Bakiš Elida, Barbić Mirej, Dobran Mirela, Kovačević Milorad, Džinić Mario (koji je nakon izbora dao ostavku), Mahić Marino, Lorencin Neven, Zović Kristijan, Maurel Robert, Kupres Blanka, Stančić Zoran, Jagar Romina, Banović Svjetlana, Deskar Nevenka, Moscarda Sanela, Birčić Ilija, Klasan Željko, Kramar Ticijan, Jakara Ivica i Jurković Petar.

Predstavnici u Skupštini izabrali su predsjednika između dva kandidata koji su podnijeli kandidaturu te iznijeli svoj životopis i program djelovanja - Andija Vitasovića i Maria Crnkovića. Za predsjednika je izabran Andi Vitasović, vlasnik Ugostiteljskog obrta „Asterix“. Za potpredsjednika je izabran Zlatko Deskar.

Potom su izabrani i članovi ostalih tijela upravljanja u novom mandatu. Članovi Upravnog odbora Udruženja su:

Terlević Dalibor, Špigić Dino, Deskar Zlatko, Cerovac-Bakiš Elida, Džinić Mario (ostavka), Lorencin Neven, Kupres Blanka, Deskar Nevenka, Birčić Ilija, Jurković Petar, Zović Kristijan, Celija Svetlana i Jurman Gracijano.

Za članove Nadzornog odbora Udruženja obrtnika Pula ponovo su predložene i imenovane članice Nadzornog odbora iz prošlog mandata: Ajduković Brankica, Dobran Mirela i Ribić Sandra.

Na kraju su izabrani i predstavnici Udruženja obrtnika Pula u Skupštini Obrtničke komore Istarske županije u mandatnom razdoblju 2018. – 2022. godine: Vitasović Andi, Terlević Dalibor, Špigić Dino, Deskar Zlatko, Cerovac-Bakiš Elida, Mahić Marino,  Lorencin Neven, Kupres Blanka i Birčić Ilija.

 

 

Izbori za članove tijela Udruženja 2018.-2022.

Dana 22.03.2018.godine održana je 7. sjednica Skupštine Udruženja obrtnika Pula na kojoj su, uz izneseno izvješće o radu Nadzornog odbora, usvojena izvješća o radu i financijskom poslovanju Udruženja za 2017. godinu. S obzirom da u ovoj godini ističe mandat svim izabranim predstavnicima u tijelima upravljanja, u cijelom komorskom sustavu provesti će se izbori za tijela upravljanja u novom mandatnom razdoblju. Stoga je na Skupštini donesena Odluka o kriterijima za provođenje izbora za tijela Udruženja obrtnika Pula za mandatno razdoblje 2018.-2022. godine. Izbori će se provesti za:

  • predsjednika i potpredsjednika Udruženja
  • članove Skupštine Udruženja
  • članove Upravnog odbora Udruženja
  • članove Nadzornog odbora Udruženja
  • predstavnike Udruženja u Skupštini Obrtničke komore Istarske županije.

Pored toga, cehovi će izabrati i članove Izvršnih odbora cehova kao uža operativna tijela ceha.

Na sjednice cehova obrtnici će biti pozivani prema djelatnosti koja je u Obrtnom registru upisana kao glavna. Ukoliko netko želi sudjelovati na izborima u cehu koji nije njegova glavna nego druga djelatnost, mora Udruženju dati pisani zahtjev da ga se poziva na taj ceh. Pri predlaganju i izboru svojih predstavnika, potrebno je voditi računa i o uvjetima – da je osoba član Udruženja, da nema dugovanja za komorski doprinos, da odlukom Suda časti nije izrečena mjera zabrane obnašanja dužnosti određeno vrijeme te da obrtnik nije imao privremenu obustavu više od 6 mjeseci u zadnjih dvanaest prije početka izbora (osim ako je to zbog sezonskog obavljanja obrta, godišnjeg odmora i bolovanja).

Izbori za tijela Udruženja započet će održavanjem izbora za vodstva cehova počevši od 1. travnja 2018. godine, a završiti konstituiranjem Skupštine Udruženja. Konstituirajuća sjednica održat će se 20.09.2018. godine.

Održani Gastro okusi Istre

Ovogodišnja manifestacija Gastro okusi Istre održana je u Umagu, 3.05.2018. Kao i svake godine, ekipa ugostitelja Udruženja obrtnika Pula bila je brojna, vrijedna i vesela. Gastro okusi Istre održavaju se svake godine na području drugog istarskog udruženja obrtnika u predsezoni, s ciljem da ugostitelji izađu s ponudom jela svoga kraja na ulicu, među građane i turiste, te tako promoviraju lokalnu gastronomsku i enološku ponudu.

 

 

Pripreme za Ceh ugostitelja

16.04.2018. održana je sjednica Izvršnog odbora Ceha ugostitelja na kojemu su izvršene pripreme za održavanje izborne sjednice Ceha 10.05.2018. – utvrđen je prijedlog dnevnog reda i tema, prijedlog kandidata, animacija za dolazak na sjednicu i sl.

Razgovaralo se i o manifestaciji Istra-gouremt tour, za koju je zaključak da treba nešto mijenjati u koncepciji jer je na ovaj način iscrpljen broj zainteresiranih ugostitelja.

Na sjednici je također provedena cjelokupna priprema za provedbu predstojeće manifestacije Gastro okusi Istre, 3.05.2018. u Umagu – izvršen je odabir jela koja će pripremati naši ugostitelji te potrebne namirnice, podijeljeni zadaci.

Održana sjednica Upravnog odbora

13.04.2018. održana je 26. sjednica Upravnog odbora na kojoj je izvršena priprema za sazivanje svih izbornih sjednica cehova – dogovoreni su termini održavanja cehova, na način da se cehovi održe u narednom periodu (travanj, svibanj i početkom lipnja), dakle prije ljetne turističke sezone, kako bi se mogao odazvati što veći broj obrtnika. Razgovaralo se i o temama za cehove, ovisno o problematici u struci.

Upravni odbor predložio je i kandidate za priznanja koje će HOK dodijeliti povodom Dana Komore - predloženi su Černjul Dušan, Crnković Zdravko i Špigić Dino.

Prihvaćeno je i preuzimanje kioska za pulske taksiste na Giardinima, uz uvjet da taksisti preuzmu obvezu podmirivanja svih troškova (godišnja članarina 400,00 kn).

Donijete su i druge potrebne financijske odluke.

Organizacija 4. Kuponijade Glasa Istre

10.04.2018. – U Udruženju obrtnika Pula održan je sastanak predstavnika Udruženja i HGK-ŽK Pula sa Glasom Istre, radi dogovora o organizaciji 4. Kuponijade Glasa Istre – prodajne akcije istarskih trgovaca koji će davati popust na robu ili usluge kupcu koji ima kupon objavljen u Glasu Istre. Na sastanku su dogovoreni svi detalji i termini održavanja Kuponijade. Kuponi će biti objavljeni u Glasu Istre 12.05 i 14.05.2018. a korištenje kupona za popust može se ostvariti od 12.05. do 19.05.2018. (subota-subota).

Prijedlog iskrcajnih mjesta za ribare

Dana 19.03.2018. Izvršni odbor Ceha za ribarstvo i akvakulturu održao je sjednicu na kojoj je, temeljem poziva Ministarstva, utvrdio prijedlog iskrcajnih mjesta na području ovog Udruženja. S obzirom da uskoro ide u izradu novi Pravilnik o iskrcajnim mjestima, predloženo je da se na našem području obuhvate sva postojeća iskrcajna mjesta te dodaju Runke i Polje (Premantura). Također je predloženo da se ukine razlikovanje iskrcajnih mjesta za plovila do i preko 15 metara, nego da sva iskrcajna mjesta budu dostupna svim plovilima.  

Prezentacija aplikacije za taksiste

15.03.2018. – Danas je u Udruženju održana prezentacija rada i mogućnosti aplikacije za taksiste Tap2ride, koju je održao vlasnik aplikacije. Na prezentaciju su pozvani i taksisti iz drugih istarskih udruženja obrtnika. Prije same prezentacije predsjednik Ceha prijevoznika OKIŽ-a Mario Crnković ukazao je potrebu da se taksisti organiziraju i unaprijede poslovanje korištenjem modernih tehnologija. Na prezentaciju je došao i predsjednik Sekcije autotaksista HOK-a Božo Miletić, koji je kratko iznio aktivnosti Sekcije u borbi protiv nelegalnih oblika taksi prijevoza.

Sekcija autotaksista o nabavci aplikacije

21.02.2018. održan je sastanak Sekcije autotaksista radi utvrđivanja interesa i mogućnosti za zajedničku nabavu i korištenje aplikacije za pozivanje taksi vozila. Osnovne informacije o načinu rada i korištenja te mogućnosti konfiguriranja aplikacije dao je predsjednik Ceha prijevoznika Mario Crnković. Okupljeni taksisti imali su dosta pitanja i nedoumica u pogledu zakonskih uvjeta za taksi djelatnost koje će donijeti najavljeni novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, te o funkcioniranju i kontroli rada aplikacije i vozača taksi vozila. Zbog toga je dogovoreno da se pozove predstavnik tvrtke od koje se nabavlja aplikacija da prezentira rad i mogućnosti aplikacije. Taksisti su također pozvani da sudjeluju na Susretima prijevoznika HOK-a koji se održavaju 15. i 16. ožujka u Crikvenici, jer su na dnevnom redu i neke teme veoma važne za taksi djelatnost.

10. Susret prijevoznika HOK-a - poziv zainteresiranima

Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore i Hrvatska obrtnička komora i ove godine organiziraju, sada već 10. po redu, Susret prijevoznika. Ovogodišnji susret održat će se:

15. i 16. ožujka 2018. godine u Crikvenici, u hotelu Omorika.

U prilogu se nalazi radni program susreta sa temama o kojima će se raspravljati.

Kako Udruženje obrtnika Pula uobičajeno financira odlazak do 4 svoja predstavnika jednim autom na susrete, molimo sve zainteresirane za sudjelovanje na susretima, da se prijave u Udruženje na ovaj mail ili tel. 211-711, 098 311-021.

S obzirom na rokove prijave i rezervacije, molimo zainteresirane da se jave najkasnije do utorka, 27.02.2018.

Program 10. Susret prijevoznika

Sastanak taksista – 21.02.2018.

U srijedu, 21.02. u 12,00 sati u Udruženju obrtnika Pula održati će se sjednica Sekcije autotaksi prijevoznika, na kojoj će se razgovarati o ponudi mobilne aplikacije za taksiste. Pozivaju se zainteresirani obrtnici – taksisti da dođu, a mogu se pridružiti i vlasnici d.o.o.-a koji obavljaju taksi djelatnost.  

Ceh graditelja – inicijative HOK-u

Na sjednici Izvršnog odbora Ceha graditeljstva Udruženja obrtnika Pula, održanoj 6.02.2018. godine, članovi su raspravljali o problemu zabrane građevinskih radova u turističkoj sezoni. Udruženje obrtnika Pula već više godina provodi intenzivne napore da sa jedinicama lokalne samouprave i turističkim zajednicama na svom području pokuša uspostaviti pravednije odnose prema građevinskoj djelatnosti pri donošenju odluke o zabrani radova. Međutim, svi napori Udruženja i Ceha graditeljstva nisu urodili nikakvim kvalitetnim pomakom u smislu ublažavanja zabrana, nego se i nadalje propisuje maksimalna  moguća zabrana građevinskih radova a period zabrane se sve više produljuje. Zbog toga je pokrenuto nekoliko inicijativa za ocjenu zakonitosti općinskih odluka, temeljem kojih su sve odluke ili u cijelosti ili u nekom dijelu ukinute, ali ni ovi postupci nisu riješili problem graditelja, jer se novim odlukama ipak na neograničeno dugo vrijeme mogu zabraniti određeni građevinski radovi. Budući da su županijske obrtničke komore pokrenule inicijativu prema HOK-u da se sazove proširena tematska sjednica Ceha graditeljstva na ovu temu, zaključak je Izvršnog odbora da se OK Istarske županije i HOK-u pošalje inicijativa:

Putem Hrvatske obrtničke komore pokrenuti postupak ocjene ustavnosti članka 132. Zakona o gradnji (NN 153/13, 20/17), kojim je regulirana privremena zabrana obavljanja građevinskih radova. Budući da je Ustav propisao da se poduzetnička i tržišna sloboda i jednak pravni položaj poduzetnika na tržištu samo iznimno mogu ograničiti zakonom i to iz razloga zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi, smatramo da je čl. 132. Zakona o gradnji neustavan, jer se propisanim ograničenjem ne štiti ni jedna od navedenih kategorija.

Izvršni odbor je razgovarao i o propisu kojim se određuje izvođačima u građevinarstvu obveza zapošljavanja ovlaštenog voditelja građenja, odnosno ovlaštenog voditelja radova. Većina građevinara nije i ne može ispuniti tu obvezu, i ako ona ostane to će biti uzrok propadanja i zatvaranja velikog broja obrtnika u građevinarskoj djelatnosti. Uz to što je ova obveza neizdrživa financijska obveza većini malih poduzetnika, na tržištu rada niti ne postoji toliko ovlaštenih voditelja. Zbog toga je zaključeno da se HOK-u uputi i slijedeća inicijativa:

Inzistirati kod  nadležnog ministarstva ukidanje obveze zapošljavanja ovlaštenog voditelja građenja i/ili ovlaštenog voditelja radova. Kod registracije obrta za bilo koju građevinsku djelatnost traži se dokaz o ispunjavanju uvjeta stručnosti (majstorski ispit, završena škola, ispit o stručnoj osposobljenosti), te se onda ne može drugim zakonom utvrđivati kako to nije dovoljan uvjet stručnosti. Ako za trgovačka društva nije ništa propisano, onda neka se i za njih traži ispunjavanje uvjeta za obavljanje vezanih obrta. Dakle, traži se poštivanje prava koja proizlaze iz obrtnice i uvjeta za obavljanje vezanih obrta. 

Porezni propisi - traženje izmjena

Udruženje obrtnika uputilo je 31. siječnja 2018. inicijativu HOK-u za izmjenu slijedećih propisa:

-        Pravilnik o porezu na dohodak – čl. 28. st.6. – posljednjom izmjenom pravilnika izostavljan je rečenica da poslodavac kod prestanka radnog odnosa radnika može zadržati PK karticu do isplate posljednje plaće, nego je ostala samo odredba da vraća PK karticu pri raskidu radnog odnosa. Porezna uprava je na svojoj stranici objavila 26.01.2018. i tumačenje koje glasi: U slučaju odjave radnika s obveznog mirovinskog osiguranja temeljem radnog odnosa, poslodavac od toga trenutka više ne može koristiti osobni odbitak pri isplatama koje će slijediti nakon dana odjave (npr. u slučaju raskida radnog odnosa sa 31.12. pri isplati plaće za prosinac u siječnju poslodavac ne može koristiit osobni odbitak, već se radnik svoje pravo konzumirati kod drugog (sadašnjeg poslodavca) ili u posebnom postupku godišnjeg obračuna poreza na dohodak) – izvor: http://www.porezna-uprava.hr/Lists/Vijesti/Vijest.aspx?ID=2048&RootFolder=%2FLists%2FVijesti&Source=http%3A%2F%2Fwww%2Eporezna%2Duprava%2Ehr%2FStranice%2FVijesti%2Easpx . Pri tome se nisu uzele u obzir moguće okolnosti da ako je radnik radio kod prvog poslodavca cijeli mjesec, odbitak za taj mjesec mu može priznati samo prvi poslodavac, ili da će nakon prestanka radnog odnosa radnik biti nezaposlen, ili da se veći dio primanja isplaćuje kod jednog od poslodavca. Onda radnik mora čekati cijelu godinu da bi ostvario svoje pravo. Predlažemo izmjenu na način da radnik kojem prestaje radni odnos mora dati izjavu kod kojeg isplatitelja želi ostvariti pravo na osobni odbitak za taj mjesec. Izjavu mora napisati u onoliko primjeraka koliko ima potencijalnih isplatitelja primanja za taj mjesec i svima njima predati po jedan primjerak.

-        Pravilnik o porezu na dohodak – čl. 48. st. 5. – propisan je obavezan sadržaj računa obrtnika „dohodaša“:  podatke o izdavatelju (naziv radnje, podatke o vlasniku odnosno nositelju zajedničke djelatnosti, a osobito ime i prezime, osobni identifikacijski broj, adresu prebivališta ili uobičajenog boravišta), o poslovnoj jedinici ako je promet obavljen preko poslovne jedinice, zatim nadnevak izdavanja računa, broj računa, naziv robe ili usluge, jediničnu cijenu i ukupni iznos računa te ostale podatke prema propisima o fiskalizaciji. Svaki obrt ili druga samostalna djelatnost pri registraciji mora imati registriranu adresu sjedišta i eventualno sjedišta poslovne jedinice, bez obzira da li se radi o adresi poslovnog prostora ako se u njemu posluje ili je to adresa prebivališta fizičke osobe ako nije potreban poslovni prostor. Smatramo da je na računu dovoljno istaknuti adresu registriranog sjedišta i eventualno poslovne jedinice, a ne i adresu prebivališta/boravišta gdje se nalazi i obitelj obrtnika. Ukoliko je fizička osoba pristala da sjedište obrta (ili druge samostalne djelatnosti) bude njegova adresa prebivališta, onda pristaje i na isticanje na računima. Ali, ako se djelatnost obavlja u određenom prostoru (sjedišta i poslovnice) za račun bi trebao biti dovoljan podatak o toj adresi. Podatak o prebivalištu vlasnika imaju registarska tijela, tijela nadzora, MUP…. i oni koji trebaju imati taj podatak, i preko kojih se, po opravdanoj potrebi može doći do njega. Ovako obrtnici i njihove obitelji nemaju baš nikakve zaštite privatnosti i zaštite osobnih podataka.

Hrvatska obrtnička komora je navedene inicijative odmah uputila Ministarstvu financija.